Strateško upravljanje u kriznim vremenima

Strateško upravljanje u kriznim vremenima

Strateško upravljanje u kriznim vremenima aktualna je tema u poslednjim mjesecima. 

U razgovoru s članovima naše zajednice često smo se dotakli ove teme, stoga smo i mi u Lean startup Hrvatska odlučili na naš meetup pozvati stručnjaka iz ovog područja, doc.dr.sc. Ernesta Vlačića koji nam je približio što se trenutno događa sa strateškim menadžmentom te koje alate bi organizacije mogle koristiti kako bi održale i poboljšale svoje poslovanje.

Mnogima će biti poznata skraćenica VUCA  koja na dobar način opisuje svijet u kojem već jedno vrijeme živimo, a opisuje ga kao volatilan (Volatile), neizvjestan (Uncertain), kompleksan (Complex) i nejasan (Ambiguous). 

Ovaj koncept bi se prema riječima docenta Ernesta Vlačića mogao proširiti s dodatnim C koji označava trenutnu krizu (Crisis) i na kraju globalno G (Global) pa tako dobivamo VUCCAG koncept, a kojeg je on detaljnije objasnio kroz svoje predavanje. 

Uz ovakav brz i nepredvidiv svijet nadovezuju se globalni megatrendovi vezani uz rast populacije, urbanizam, povećanje bogatstva, povezanost, okoliš i antikozumerizam.

Sve ovo utjecalo je na to da je u zadnjih nekoliko desetljeća strateški menadžment prešao iz statičkog načina menadžmenta koji je bio aktualan 60-tih godina u vrlo dinamičnu sferu u kojoj radi danas i u kojem imamo veliku adaptibilnost strategija u vrlo kratkom vremenu.

S jedne strane, u zadnjih nekoliko godina bila je prisutna povećana digitalizacija gospodarstva, ali brzina digitalizacije nije nikad bila toliko brza koliko u posljednjih nekoliko mjeseci ove korona krize. Hoće li se ta razina digitalizacije zadržati i u kojem smjeru bi ona trebala ići još uvijek nije sigurno, a vjerojatno mnogi koji se bave strateškim odlukama u obzir uzimaju različite scenarije. 

S  druge strane, čini se kao da je ovaj šok bio potreban kako bi svijet uvidio da se mnoge stvari mogu obaviti digitalno i da nam nije potreban direktan kontak. Od usluga javne i državne uprave do poslovnim procesa, sastanaka i sl.

Iz svega ovoga postavlja se pitanje kako definirati vremensku komponentu strategije s obzirom na neizvjesnost i koliko često je uputno preispitati postavljenu strategiju? 

Nadalje, koje proaktivne strategije mogu poduzeća koristiti te što o tome ima za reči MIT i koje to tri prokativne strategije MIT savjetuje. Jeste li čuli za strategiju plavog oceana? 

Na ovo pitanje i mnoga druga, odgovorio je u svojem predavanju docent Vlačić, a detaljni pogled u njegove odgovore možete vidjeti u videu s predavanja.

Ukoliko imate pitanja ili komentar, svakako pišite u komentarima ili direktno nama na email

Prethodni meetupi

Ako ste propustili neki od prošlih Online Meetupa, a zanimaju vas ovakve ili slične teme, možete uvijek pogledati snimke na linku u nastavku.

[Startups Vs Covid 19]