[Startups Vs Covid-19]

Kako startupi i poduzetnici mogu pomoći društvu i održati svoje poslovanje u vrijeme pandemije korona virusa

Svjedočimo neizvjesnosti koja nas vraća na brigu o osnovnim ljudskim potrebama, zdravlju i solidarnosti. Svi se trudimo snaći u novim i nepoznati okolnostima. Kao poduzetnici već osjećamo značajne posljedice trenutne krize, ali se i pripremamo za ono što dolazi nakon nje.
Zajedno sa sudionicima naših meetupa stvaramo sadržaj koji pomaže pojedincima, organizacijama, profesionalcima i poduzetnicima u očuvanju i daljnjem razvoju .
U nastavku pogledajte najave nadolazećih predavanja te saznajte što smo naučili kroz do sada obrađene teme.

NADOLAZEĆA PREDAVANJA

Aktualne teme koje nam slijede. Prijavite se na vrijeme!

Online BizHack Startup Caffe događaji

Nastavak naših zalaganja da kroz organizaciju online događaja pomognemo startupima, poduzetnicima i društvu u cijelini nastavljemo kroz novi serijal događaja skupnog naziva Online BizHack Startup Caffe kojeg organiziramo u suradnji s zajedno s Hrvatskom gospodarskom komorom. Radi se o seriji od 5 događaja koji će  se odvijati od rujna do studenoga 2020. godine. Tema prvog Online BizHack Startup Caffe-a je  “Griješim, dakle učim”, a isti će se održati 23. rujna 2020. s početkom u 16.55h.

 

>>Više informacija i prijava 

ODRŽANA PREDAVANJA

U nastavku pogledajte teme koje smo do sad obradili.

1. Prilagođavanje promjenama radnih uvjeta

Prvi predavač bio je Željko Švedić CEO TestDome-a i GameBox-a. U obje njegove kompanije zaposlenici rade na daljinu, a tako je bilo i prije koronavirusa. Željko je sa sudionicima podijelio prednosti rada od kuće u odnosu na rad u uredu te je ponudio alate za lakšu komunikaciju i koordinaciju tima.

Nakon Željka, predavanje je održao Mladen Geng, Operations Manager iz agencije Bornfight, koji je sudionike upoznao s alatima koje je Bornfight uveo kako bi olakšali rad od kuće. Kroz njegovo predavanje smo saznali na koji način pristupiti klijentu te kakav ton komunikacije postaviti u ovim kriznim vremenima. Također, saznali smo nešto više i o pripremi za krizu te izradi scenarija za svaki pojedini ishod uzrokovan krizom.

2. Planiranje tijeka novca za poduzetnike

Hermes Arriaga, CEO Impact Huba Zagreb, prezentirao je na koji način Startupi i male firme mogu organizirati svoj tijek novca u ovim kriznim vremenima koja nam slijede. Hermes je s nama podijelio alate koje koristi za praćenje tijeka novca u Imapct HUB-u Zagreb, načine na koje firme i startupi mogu organizirati svoj vlastiti tijek novca te prepoznati troškove koji će doći, ali i pronaći načine da kriza za njih protekne što bezbolnije.

Hermes je razjasnio pojmove tijek novca, novčana pista (engl.Cash Runway) i tempo trošenja novaca (engl. Cash burn rate) te objasnio njihovu vezu.

Dokumenti nastali tijekom naših meetupa, koje nadopunjavamo u svrhu pomoći snalaženja tijekom krize:

PoduzetniciIzvori pomoći poduzetnicima COVID-19

EdukacijaResursi za online edukaciju

3. Odnos sa zaposlenicima u vrijeme Covid19

U fokusu ovog meetupa bile su dvije teme. Prva tema je bila Odnos sa zaposlenicima za vrijeme Covid-19, a koju je vrlo stručno i elokventno odradio Vladimir Benić - osnivač CareerCentra, employer branding trener i konzultant. Druga tema bila je kreativni brainstorming u kojem je fokus bio na nove vještine potrebne za vrijeme nakon krize. 

Želite li saznati od HR stručnjaka kako graditi odnos sa zaposlenicima u vrijeme krize, ovo je predavanje za vas.

4. Mentalna čvrstoća: kako biti snažan u današnje vrijeme

Kroz naš meetup istražili smo odgovor na pitanje – Kako se nastaviti razvijati u teškim i stresnim vremenima kako bi smo postali snažniji i vještiji?  

U tome nam je pomogla Mirna Šmidt, trenerica i coach pozitivne psihologije i interpersonalnih vještina, a ujedno i osnivačica Happiness Academz i Trainers Toolbox. Kroz Mirnino predavanje i kasniju diskusiju saznali smo kako možemo održati naš bazen mentalne otpornosti u balansu.

Za više informacija pogledajte video, a u dodatnim materijalima u nastavku možete dobiti više informacija o alatima koji su spomenuti tijekom predavanja.

  1. Web stranica na kojoj se može pronaći više informacija o aktivnosti koje Mirna provodi: Happines Academy i Trainers Toolbox
  2. 10 Temelja Mentalne Čvrstoće (ili Mentalne Snage?): 10 Foundations of Resilience - 2020-04

5. Lekcije koje smo naučili organizirajući VersusVirus.hr hackathon

Jeste li se ikad pitali kako to izgledati kad se okupi 10 organizacija s jednim ciljem da u dva tjedna organizira online hackathon u borbi protiv korona krize? Ovaj tekst u nastavku i video koji smo spremili za vas trebao bi odgovori na to pitanje kroz prikaz naučenih lekcija. 

Od 17. do 19. travnja sudjelovali smo u organizaciji prvog online VersusVirus.hr hackathona, a kako je tijekom organizacije bilo puno momenata za učenje, odlučili smo napraviti “Lessons learned” meetup kako bi sa svima podijelili naučene lekcije i pomogli u organizaciji budućih sličnih događaja.

Više informacija o samom hackathonu možete pronaći na linkovima u nastavku i u videu s događaja.

  1. Web stranica VersuVirus.hr hackathona
  2. Intervju s Hackathona objavljen na Netokracija.hr

6. Strateško upravljanje u kriznim vremenima

U šestom nastavku naše serije ‘kriznih’ meetupa Startups VS Covid19 razgovarali smo na temu strateškog upravljanja u kriznim vremenima.

Novonastala pandemija de facto predstavlja ponovnu disrupciju poslovanja te se nameće kao novi globalni megatrend. Iako mnogi to priželjkuju, neki smatraju da povratka na ‘staro’ neće biti.  Organizacije bilo kojeg tipa su prisiljene naglo mijenjati svoje poslovne prakse i posljedično strateško pozicioniranje.

Kakav utjecaj na proces strateškog upravljanja organizacijama, prvenstveno poduzećima, može ostvariti ova pandemija? Kako strateški promišljati i pripremiti se na neizvjesnosti sutrašnjice? Koji je misaoni proces i kakve alate možemo koristiti? Samo su neka od pitanja na koja nam je odgovor dao gost predavač Doc. dr. sc. Ernest Vlačić, MBA. 

7. Postavljane cijene i cjenovna taktika u doba krize

U vrijeme ekonomske kontrakcije generalno rezanje troškova i pad prihoda rezultira smanjenim prilikama na tržištu.

Zadržavanje klijenata postaje teže, a pronalazak novih veći je izazov nego prije. Ova situacija se odražava i na cjenovnu politiku organizacija te se postavlja pitanje treba li smanjenim cijenama zadržati klijente i kako pristupiti u pregovorima, a što je bila tema ovog meetupa. Bilo da imate postojeći proizvod ili uslugu o čijoj cijeni danas može ovisiti potražnja, ili razvijate potpuno novi čiju cijenu tek treba odrediti, za oba slučaja predstavljeni su pristupi u razmišljanju, tehnike i postupci. 

Koje druge kriterije uzeti u obzir kod određivanja cijene i kako stvoriti odgovarajući ‘mix’ za krizno poslovanje, saznajte u videu sa  na temu Postavljanje cijene i cjenovna taktika u doba krize u kojem prezentira Snježana Kupres.

8. Venture Building 101

Postoji više načina kako tvrtke mogu ostati konkurentne i rasti, ali svaki je način utemeljen na inovacijama.

Možemo reći da je ovo light motiv našem meetupa na temu Venture Building 101 održanom 17.6.2020. na kojem su govorili Bryan Long, Founder, Testing Ground; CEO, Stacck; Digital transformation, Citi Bank  iz Singapura; Nicholas Wodtke, Digital Transformation Global Leader – Disney, Samsung, Sony iz Londona i Filip Stipančić, iz Lean Startup Hrvatska.

Počevši od uvoda i definiranja Venture Building modela do koraka u procesu i iskustava kroz projekte, kroz predavanja i razgovor obuhvatili smo široko područje interesantne teme Venture Buildinga.

  1. Alat procjene spremnost kompanije na primjenu venture buildinga: Spremnost na Venture Building
  2. Više informacija o Venture Buildingu: – https://leanstartup.hr/venture-building/

9. Ne ostavljajte novac na stolu - postavljanje cijene za startupe

Naš 9. online meetup u suradnji s organizacijom Reach for Change Croatia naslova Postavljanje cijene za startupe ugostio je međunarodno priznatu stručnjakinju, Eleonoru Sakalauskaitė.

Eleonora je govorila o tome kako monetizirati vrijednost proizvoda i izbjeći ključne greške, podijelila nam je neke vrijedne i praktične savjete koje donosimo u nastavku:

  1. Komunicirajte vrijednost – naglasite i kvantificirajte dobrobiti koje vaš proizvod pruža, a ne njegove funkcionalnosti
  2. Što više mogućnosti, to je veća volja za plaćanjem – 9 dobrobiti u 4 opcije proizvoda je psihološka granica
  3. Cijena prije proizvoda – cijenu proizvoda treba znati na početku kako bi se dokazala rentabilnost
  4. Promišljajte cijenu – o cijeni razmislite češće nego jednom godišnje
  5. Diferencirajte cijenu – uvijek ponudite više opcija i cijena za proizvode
  6. Popusti – nikada ne dajte bezuvjetne popuste.

Cijelo predavanje Pricing for startups možete pogledati na linku u nastavku a u slučaju da imate dodatnih pitanja ili prijedloga za buduće meetupa slobodno nam pišite.

Priključite nam se na sljedećem predavanju!

NE ŽELITE PROPUSTITI NAŠE SLJEDEĆE PREDAVANJE?

Ova predavanja organiziramo za poduzetnike kako bi lakše prošli kroz ovu krizu i pripremili se za promjene koje dolaze, ako želite primati obavijeti o sljedećim predavanjima prijavite se na našu email listu.

Želim primati obavijesti od Lean startup Hrvatske