BizHack Startup Caffe

Kroz učenje, umrežavanje i razmjenu iskustva do stvaranja povoljnijeg poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj poduzeća te društva u cjelini.

BizHack Startup Caffe

Hrvatska gospodarska komora uz podršku Lean startup Hrvatske organizira seriju od pet događaja skupnog naziva BizHack Startup Caffe koji će se odvijati online od rujna do studenoga 2020. godine. 

Događajima želimo povezati poduzetničku zajednicu u Hrvatskoj kako bi se omogućila razmjena informacija i iskustva između poduzetnika, ali i onih koji razmišljaju o poduzetništvu – u konačnici, ovakva suradnja trebala bi omogućiti lakšu realizaciju poduzetničkih poduhvata. 

Pored navedenoga, istima se želi osnažiti i lokalna komponenta te potaknuti razmjena iskustava poduzetnika s određenog područja te će događaji okupiti poduzetnike domaćine s područja Rijeke, Osijeka, Splita, Zagreba i Varaždina dok su sudionici pozvani da sudjeluju iz svih dijelova Hrvatske.

Predavanja održana u sklopu BizHack Startup Caffe-a

1. Griješim, dakle učim – 23. rujna 2020.

Kroz prvi online BizHack Startup Caffe: “Griješim, dakle učim”, pokušali smo iz različitih perspektiva pokazati sudionicima da je na putu ka uspjehu normalno pogriješiti, ali da ne treba odustati. Naši govornici Marija Trcol, osnivačica Wild Olive Oil, Dejan Radić, direktor studija Playrix Croatia, Dario Zorić iz Riječke razvojne agencije Porin (moderator) i Saša Ivan Vrdoljak, direktor Alcina d.o.o., kratko su predstavili sebe i svoj rezultat ostvaren vlastitim trudom.

Svatko od njih dolazi iz različitog stadija biznisa, zbog čega je bilo posebno zanimljivo čuti njihova razmišljanja na pitanja što je potrebno kako bi neka ideja uspjela na tržištu. U panel raspravi detaljno su podijelili svoja iskustva i neke učinjene greške tijekom svog rada. Saznali smo da je prema njihovom mišljenju mentorstvo dobiveno kroz razne potporne institucije od velike pomoći. Također, podijelili su sa svima koja je najskuplja greška koju su napravili na svom putu, te kako različite kulture gledaju na neuspjeh.

Detaljnije o događaju pronađi ovdje

2. Od ideje do tržišta – 7. listopada 2020.

Što je to što čini tvrtke uspješnima? Ako to znamo, zašto pojedine tvrke ne uspijevaju? Postavljamo li si ispravna pitanja prije kretanja u realizaciju ideje?

Odgovore na ta, ali i brojna druga pitanja imali ste priliku čuti na drugom u nizu od 5 online BizHack Startup Caffe-a pod nazivom “Od ideje do tržišta”.

Filip Stipančić, jedan od osnivača organizacije Lean Startup Hrvatske, savjetovao je što učiniti ako vam nedostaje problem ili ideja, a želite krenuti u poduzetničke vode. Ivan Jelušić, osnivač ORQA d.o.o., podijelio je sa sudionicima kako je smanjio rizik od neuspjeha svoje ideje i koja je bila njihova konkurentska prednost. Martinu Karalić, vlasnicu Boo.Lab d.o.o., nedostatak prirodne kozmetike na tržištu potaknuo je na kreiranje vlastite, a Boris Rauš, osnivač Bamboo Lab d.o.o., želio je biti slobodan i zajedno sa svojim timom iskoristio postojeća znanja za pokretanje biznisa.

Više o predavanju pogledaj ovdje

3. Startup alatnica – 21. listopada 2020.

Put do uspjeha nije lagan i brz, već treba ići stepenicu po stepenicu i proći svaki korak tog puta. Danas se poduzetnicima koji tek kreću, ali i onima koji su već izgradili dio svojeg poslovanja, nudi više prilika i pomoći nego ikad. Sada su im na raspolaganju mentori, brojni inkubatori i akceleratori diljem svijeta te je samo potrebno pravilno ih koristiti i iskoristiti sve što oni mogu pružiti. 

Na 3. BizHack Startup Caffe događaju, poduzetnici domaćini ispričali su nam kako su prikupili znanja i iskustva iz svijeta i primjenili ih u svom poslovanju. Istaknuli su networking kao jednu od bitnijih dijelova poslovanja jer putem njega možete doći do kvalitetnih mentora. A što je to bitno prepoznati kod mentora i tko sve u našem životu može biti mentor saznajte u tekstu i videu s dogđaja.

Više o startup alatima pronađi ovdje.

4. Financiranje poslovne prilike – 4. studenoga 2020.

Danas postoje razni izvori financiranja koje je moguće iskoristiti u određenom stadiju razvoja poslovanja. Iz tog razloga odlučili smo se posvetiti upravo toj temi na četvrtom BizHack Startup Caffe-u “Financiranje poslovne prilike”. Bitno je odabrati pravi izvor u pravo vrijeme.

Vlatka Petrović, voditeljica Ureda za transfer tehnologije u Centru za istraživanje, razvoj i transfer tehnologije, predstavila nam je mogućnosti EU financiranja kroz EIT KICs programe. Marin Bek, direktor Ascalie, koristio je razne izvore financiranja pa tako i financiranja EU fondova. Još jedan način financiranja je kroz crowdfunding za kojeg suosnivač brenda Miret, Domagoj Boljar, ima samo riječi hvale. Poduzetnici su se dotaknuli tema o pogreškama startupova prilikom pristupanja investitorima i kako uopće investitori odlučuju kada će investirati, a kada ne. Vedran Blagus, Investment Manager u South Central Ventures-u istaknuo je da se 80% startupova ne potrudi proučiti u što određeni VC fond investira. Dok Mirna Marović, direktorica VentureXchange d.o.o., navodi kako nema originalnosti, a visokotehnološki projekti su izazovni jer se stvari brzo mijenjaju u tom svijetu. 

Više o predavanju pronađi ovdje.

5. Održivi razvoj i skaliranje poslovanja – 19. studenoga 2020.

Kako bismo uspješno zaokružili ovu priču, na posljednjem u seriji od pet online BizHack Startup Caffe događaja “Održivi razvoj i skaliranje poslovanja” ugostili smo poduzetnike koji su sa svima podijelili svoj put prema održivom poslovanju koje je, kako kaže Ivor Bihar, COO Mediatoolkita, cilj startup kompanija nakon pronalaska proizvoda koji odgovara tržištu.

Jelena Kovačić, urednica i direktorica izdavačke tvrtke Evenio d.o.o., detaljno je objasnila svoj put prema uspjehu koji nije bio jednostavan i istaknula da je fokus na klijenta od iznimne važnosti. Kvaliteta proizvoda bila je glavni adut uspjeha Ivice Kruheka, direktora Markera, jer upravo time zadržavamo kupca. A da se u određenim industrijama bez inovacije teško može uspjeti, pogotovo u informatičkoj infrastrukturi, pokazao nam je Goran Kanižaj, suosnivač i direktor tvrtke MOBILISIS. Ovo je iznimno važna i korisna tema, stoga sve detalje pročitajte u nastavku i pogledajte video.

Više o predavanju pronađi ovdje.

O projektu

Hrvatska gospodarska komora (HGK) Partner je na strateškom projektu pod nazivom „Promocija poduzetništva (KK.03.1.2.24.0001)“ kojem je svrha poboljšati negativnu percepciju poduzetništva u Republici Hrvatskoj i time omogućiti stvaranje povoljnijeg poslovnog okruženja kao temelja za osnivanje, rast i razvoj poduzeća te društva u cjelini. Jedna od aktivnosti u postizanju navedene svrhe je i održavanje 5 događanja pod nazivom „Startup caffe“, a koja su osmišljena kao neformalna druženja na kojima se okupljaju poduzetnici i svi zainteresirani koji žele postati poduzetnici ili ostvariti komunikaciju s njima.

Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog fonda za regionalni razvoj.