VIDEO: Poduzetnici savjetuju – izbjegnite ove greške u biznisu

VIDEO: Poduzetnici savjetuju – izbjegnite ove greške u biznisu

Najbrži put do uspjeha je učenje na tuđim pogreškama – ali, što napraviti kad ti se greška ipak dogodi, a tvoja poslovna ideja se sruši kao kula od karata i depresivno zaključiš kako poduzetništvo  ipak možda nije za tebe?

U nastavku vam donosimo primjere grešaka i savjete kako ih izbjeći, a koje su s nama podijelili uspješni hrvatski poduzetnici.

Podcjenjivanje važnosti istraživanja tržišta

Istraživanje tržišta je jedna od ključnih stvari prilikom ulaska na tržište – važno je znati tko je naša ciljna skupina, koji problem im želimo riješiti, na koji način ulazimo na tržište i slično. Alati koji će se koristiti prilikom istraživanja tržišta također igraju veliku ulogu.

Marija Trcol, vlasnica branda Wild Olive Oil koji se jedini u Hrvatskoj bavi proizvodnjom maslinovog ulja iz autohtonih sorti divljih maslina započela je svoju poduzetničku priču istraživanjem tržišta putem anketnog upitnika koji nije bio prilagođen njihovim potrebama te su samim time i rezultati istraživanja tržišta prikazivali pogrešne rezultate. Da Marija i njen tim nisu ovo prepoznali na vrijeme odustali bi od daljnjeg razvoja proizvoda i biznisa.

Pogrešan odabir poslovnog partnera

Odabir dobrog poslovnog partnera je važna karika svake uspješne poslovne priče. Usporedimo li ovo s bračnim odnosima, možemo reći da se poslovni partneri moraju međusobno nadopunjavati. Poželjno je da već prilikom stupanja u poslovni odnos imate jasnu razradu funkcija i zadataka, ali i udjela, čak i ako u početku nemate prihoda jer novac će s vremenom doći, a s njim i potencijalni problemi i pitanja tko je koliko zaslužio.

Dejan Radić, direktor Playrix-a Croatia koja je dio svjetski poznate kompanije koja se bavi mobilnim igrama, naglašava i važnost pokrivanja komplementarnih područja u timu te korištenja usluga stručnjaka posebno kada želite skalirati biznis, poput vrhunskog knjigovođe i dobrog odvjetnika.

Fokus na samo jednog kupca

Mali poduzetnici i startupi se vrlo često fokusiraju samo na jednog kupca koji im donosi prihode. Ukoliko tek počinjete s nečim svojim, Saša Ivan Vrdoljak, direktor Alcina d.o.o., tvrtke koja je posvećena razvoju tehnologije i znanja, savjetuje imati jednog sigurnog kupca koji će kupiti vaš proizvod ili uslugu, posebno ako su početna ulaganja visoka. Međutim, s vremenom bi se mreža vaših kupaca trebala granati kako bi se biznis razvijao, ali i smanjivala ovisnost o samo jednom izvoru prihoda te na taj način upravljalo rizikom.

Nepredvidive situacije poput trenutne pandemije COVID-19 virusa su pravi ispit za poduzeća, a iste mogu imati i katastrofalne posljedice na poslovanje ukoliko se isto bazira na samo jednom kupcu.

Investitori nisu rješenje

Mnogi startupi, nakon par mjeseci rada na ideji i bez konkretno definiranog problema koji žele riješiti, proizvoda koji nude ili kupca koji će kupiti taj proizvod, okreću se prema investitorima i raznim natjecanjima na kojima žele pobijediti kako bi dokazali vrijednost svoje ideje.

Dario Zorić, direktor Riječke razvojne agencije PORIN savjetuje da dok god niste sigurni što radite, s kim i koji vam je plan barem za prvu fazu razvoja poslovanja, nemojte razmišljati o potencijalnim investitorima jer odavno su prošla vremena u kojima su se investicije davale samo na temelju dobre ideje ili zvučnog startup buzzworda.

Video snimka događaja

Zanimaju vas koje se još greške događaju u biznisu? Ili tko je rekao da je posao za plaću zatvor, a poduzetništvo sloboda, gdje roditelji više ne žele da im djeca budu ugledni liječnici nego vlasnici startup biznisa ili kako zatomiti ego kada moraš odustati od svoje ideje i krenuti dalje. Odgovore na navedena pitanja i još više možete saznati u snimci s 1. Online BizHack Startup Caffe događaja “Griješim, dakle učim”, a koji se održao 23.9.2020. u live prijenosu.

 

Ostali BizHack Startup Caffe događaji

bizhack startup caffe live webinar

Ovo je bio prvi u seriji od 5 BizHack Startup Caffe događaja. Više o drugim događajima pogledajte OVDJE