Greške u poslovanju – Poduzetnici savjetuju

Najbrži put do uspjeha je učenje na tuđim pogreškama! Ipak, što napraviti kad ti se greška ipak dogodi, a tvoja poslovna ideja se sruši kao kula od karata? Što učiniti kada depresivno zaključiš kako poduzetništvo ipak možda nije za tebe?

U nastavku vam donosimo savjete kako izbjeći greške u poslovanju, a koje su s nama podijelili uspješni hrvatski poduzetnici.

Podcjenjivanje važnosti istraživanja tržišta

Istraživanje tržišta je jedna od ključnih stvari prilikom ulaska na tržište! Važno je znati tko je naša ciljna skupina, koji problem im želimo riješiti, na koji način ulazimo na tržište i slično. Alati koji će se koristiti prilikom istraživanja tržišta također igraju veliku ulogu. Upravo je istraživanje tržišta jedan od načina kako izbjeći klasične greške u poslovanju.

Marija Trcol, vlasnica branda Wild Olive Oil koji se jedini u Hrvatskoj bavi proizvodnjom maslinovog ulja iz autohtonih sorti divljih maslina započela je svoju poduzetničku priču istraživanjem tržišta putem anketnog upitnika koji nije bio prilagođen njihovim potrebama te su samim time i rezultati istraživanja tržišta prikazivali pogrešne rezultate. Da Marija i njen tim nisu ovo prepoznali na vrijeme odustali bi od daljnjeg razvoja proizvoda i biznisa.

Pogrešan odabir poslovnog partnera

Odabir dobrog poslovnog partnera je važna karika svake uspješne poslovne priče. Usporedimo li ovo s bračnim odnosima, možemo reći da se poslovni partneri moraju međusobno nadopunjavati. Poželjno je da već prilikom stupanja u poslovni odnos imate jasnu razradu funkcija i zadataka, ali i udjela čak i ako u početku nemate prihoda jer novac će s vremenom doći, a s njim i potencijalni problemi i pitanja tko je koliko zaslužio.

Dejan Radić, direktor Playrix-a Croatia koja je dio svjetski poznate kompanije koja se bavi mobilnim igrama, naglašava i važnost pokrivanja komplementarnih područja u timu. Također, navodi i korištenje usluga stručnjaka posebno kada želite skalirati biznis, poput vrhunskog knjigovođe i dobrog odvjetnika.

Fokus na samo jednog kupca

Mali poduzetnici i startupi se vrlo često fokusiraju samo na jednog kupca koji im donosi prihode. Ukoliko tek počinjete s nečim svojim, Saša Ivan Vrdoljak, direktor Alcina d.o.o., tvrtke koja je posvećena razvoju tehnologije i znanja, savjetuje imati jednog sigurnog kupca koji će kupiti vaš proizvod ili uslugu. Sigurnog kupca posebno ističe ako su početna ulaganja visoka. Međutim, s vremenom bi se mreža vaših kupaca trebala granati kako bi se biznis razvijao, ali i smanjivala ovisnost o samo jednom izvoru prihoda te na taj način upravljalo rizikom.

Nepredvidive situacije poput trenutne pandemije COVID-19 virusa su pravi ispit za poduzeća, a iste mogu imati i katastrofalne posljedice na poslovanje ukoliko se isto bazira na samo jednom kupcu.

Investitori nisu rješenje

Mnogi startupi, nakon par mjeseci rada na ideji i bez konkretno definiranog problema koji žele riješiti, proizvoda koji nude ili kupca koji će kupiti taj proizvod, okreću se prema investitorima i raznim natjecanjima na kojima žele pobijediti kako bi dokazali vrijednost svoje ideje.

Dario Zorić, direktor Riječke razvojne agencije PORIN savjetuje da dok god niste sigurni što radite, s kim i koji vam je plan barem za prvu fazu razvoja poslovanja, nemojte razmišljati o potencijalnim investitorima jer odavno su prošla vremena u kojima su se investicije davale samo na temelju dobre ideje ili zvučnog startup buzzworda.

Video snimka događaja

Zanimaju vas koje se još greške događaju u biznisu? Ili tko je rekao da je posao za plaću zatvor, a poduzetništvo sloboda, gdje roditelji više ne žele da im djeca budu ugledni liječnici nego vlasnici startup biznisa ili kako zatomiti ego kada moraš odustati od svoje ideje i krenuti dalje. Odgovore na navedena pitanja i još više možete saznati u snimci s 1. Online BizHack Startup Caffe događaja “Griješim, dakle učim”, a koji se održao 23.9.2020. u live prijenosu.

 

Ostali BizHack Startup Caffe događaji

bizhack startup caffe live webinar

Ovo je bio prvi u seriji od 5 BizHack Startup Caffe događaja. Više o drugim događajima pogledajte OVDJE