Od ideje do proizvoda – Poduzetnici savjetuju

Od ideje do proizvoda, Održivi razvoj i skaliranje poslovanja

Nema uspjeha preko noći. Da bi se do istoga došlo, potrebna je ogromna količina uloženoga vremena, rada, truda i odricanja. Hrvatski poduzetnici, u borbi s raznim preprekama na svom putu, ali s jasnim ciljem i vizijom kamo žele stići, podijeli su s nama svoja iskustva od ideje do proizvoda, tj. održivog poslovanja na webinaru pod nazivom “Održivi razvoj i skaliranje poslovanja”, a koji se održao u sklopu ciklusa događaja BizHack Startup Caffe.

Fokus na održivi rast

Sve kreće od same ideje do proizvoda, nastavljajući do ciljane skupine kojoj želimo riješiti problem. Startup kompanije obično prođu kroz par iteracija pivotiranja, mijenja smjera u kojem idu te prilagođavanja tržištu prije negoli pronađu optimalan product-market fit. Međutim, jednom kada ga pronađu, cilj se seli na stvaranje održivog i skalabilnog poslovanja.

Ivor Bihar je COO u Mediatoolkitu, kompaniji čija je glavna djelatnost prodaja istoimenog SaaS alata za pronalazak korisnih informacija na internetu o vašoj tvrtki. Nakon što je Mediatoolkit postigao svoj product-market fit, krenuli su s razvojem strategije razvoja poslovanja te su fokus stavili na održivi rast. Ivor ističe da je u ovoj fazi vrlo bitno kreirati strukturu – definirati koja je svrha poduzeća, koje su nam zajedničke vrijednosti, što je naša vizija i misija te koje dugoročne ciljeve postavljamo pred sebe. Druga važna stvar su procesi i metrike jer oni omogućuju da su stvari dugoročno gledano ponovljive i mogu se skalirati. Posljednji, ali ne manje važan faktor, su ljudi i briga o njihovom zadovoljstvu, jasno definiranim ciljevima i odgovornostima.

Fokus na klijenta

Održivi rast nije moguć bez klijenata koji će kupiti vaš proizvod ili uslugu. U fazi rasta poslovanja briga za klijenta dolazi do izražaja, posebice ukoliko vaše poslovanje ovisi o prenesenoj riječi koju zadovoljni korisnici šire dalje.

Urednica i direktorica izdavačke tvrtke Evenio d.o.o. Jelena Kovačić ističe da je fokus na klijenta u ovoj fazi iznimno važan. Pored toga, Jelena nadodaje da, ako želimo doći do novih klijenata, potrebno je organizirati i prodajne kanale, a onda i cijelu organizaciju prilagoditi novom načinu poslovanja u smislu ljudskih resursa, ali i procesa koji će to pratiti.

Fokus na kvalitetu proizvoda/usluge

Ukoliko želite da vas klijenti prepoznaju i ponovo kupe vaš proizvod ili usluga, stavite naglasak na kvalitetu onoga što prodajete i nudite. Klijent se neće vratiti usluzi koja nije ispunila njegova očekivanja ili primjerice proizvodu koji nije riješio njegov problem.

Marker je poduzeće specijalizirano za izradu web shopova. Od samog početka poslovanja do danas, cilj Markera je pružiti kvalitetnu uslugu. Kako ističe Ivica Kruhek, direktor Markera, ovo je značilo i višu cijenu same usluge u odnosu na konkurenciju, ali se dugoročno njihova strategija isplatila s obzirom da su im današnji klijenti vodeće kompanije na hrvatskom tržištu. Mijenjanjem navika potrošača i sve češćom kupnjom online, a posebno tokom trenutne pandemije, njihov posao je doživio pravi procvat, a koji se gradio godinama konstantnim pružanjem kvalitetne usluge.

Fokus na inovacije

Određene industrije, za skaliranje i rast poslovanja, zahtijevaju neprestani fokus na inovacije. Najočitiji primjer ovoga se očituje u brojnim tehnološkim unapređenjima u tehnici koju svakodnevno koristimo poput mobitela, laptopa, tableta.

Goran Kanižaj, suosnivač i direktor tvrtke MOBILISIS koja se bavi razvojem inovativne informatičke infrastrukture za upravljanje industrijskim procesima, te mobilnim prikupljanjem i prijenosom podataka, ističe da bez konstantnog inoviranja, nema rasta poslovanja u toj branši. Osnovni proizvod je isti, ali tržište neprestano zahtijeva novosti i inovacije.

Video snimka s događaja

Želite znati i kako izgleda kada se širite na tržište Kine? Ili kako planirati kada znate da u idućih 10-ak godina vaš biznis možda više neće postojati? Odgovore na ova pitanja i još više dijelimo u snimci s 5. Online BizHack Startup Caffe događaja “Održivi rast i skaliranje poslovanja”, a koji se održao 19.11.2020. u live prijenosu.

Ostali BizHack Startup Caffe događaji

bizhack startup caffe live webinar

Ovo je bio peti u seriji od pet BizHack Startup Caffe događaja. Više o drugim događajima pogledajte OVDJE

 

Kategorije
Najnovije objave