Igrom do pobjede – Start Me Up High School 2022

Igrom do pobjede – Start Me Up High School 2022

Start Me Up High School

Start Me Up High School
Izvor: International Burch University

International Burch University već petu godinu za redom u suradnji s Asocijacijom srednjoškolaca u Bosni i Hercegovini organizira program edukacije i natjecanja u području poduzetništva za srednjoškolce po nazivom  “Start Me Up High School”.

Cilj ovog programa jest upoznati srednjoškolce s osnovama poduzetništva kroz niz radionica i praktičnih aktivnosti. Kao i svake godine, najbolji timovi bit će nagrađeni podrškom u razvijanju prototipa proizvoda ili usluge unutar Burch Start-Up inkubatora.

Cijeli Start Me Up High School program organiziran je u tri modula koja će se održati tijekom siječnja i veljače 2022. Kroz osmišljene module, srednjoškolce će se provesti kroz čitav proces, od ideje do startup kompanije. Polaznici će naučiti kako kreirati ideju, formirati kvalitetne timove, razviti koncept ideje te na kraju kako da dobiju funkcionalne prototipe.

Oni timovi koji u zadanom razdoblju osmisle i naprave prototip funkcionalnog proizvoda/usluge imaju priliku razvijati rješenje unutar Burch Start-Up inkubatora. Inkubator nudi mentorstvo i podršku na daljem razvoju ideje i pripremi za Demo day – najvažnijem događaju u sklopu inkubatora. 

Burch University i Lean Startup Hrvatska

Start Me Up Modul 1
Izvor: International Burch University

Burch University (IBU) je međunarodno poduzetničko sveučilište u Bosni i Hercegovini posvećeno izvrsnosti poučavanja i visokom zadovoljstvu studenata. Nudi personalizirano mentorstvo i praktična istraživanja koja vode do vrhunskih ishoda zapošljavanja studenata i trajnog utjecaja na zajednicu. 

U sklopu Burch sveučilišta djeluje i Burch startup inkubator. Riječ je o suradničkom programu koji pruža financijsku podršku, radni prostor, mentorstvo i edukaciju. Cilj inkubatora je pružanje podrške u formiranju novih inovacijskih timova i stvaranje održive inovacijske platforme kroz obrazovanje i istraživanje. 

Burch University i Lean Startup Hrvatska iza sebe, već imaju brojne uspješne projekte. Od 2017. zajedno organiziraju poduzetničke programe za učenike i studente, bootcampove i lean startup edukacije.

Uspješno završen prvi modul Burch Start Me Up High School programa

Start Me Up Modul 1
Izvor: International Burch University

Zainteresirani sudionici sudjeluju u programu koji je organiziran po modulima, a prvi se modul uspješno održao s odlično ostvarenim rezultatima. Sudionici su tijekom tri dana imali prilike na zanimljiv način naučiti osnovne informacije vezane uz startup svijet i način razmišljanja u istom. Sudjelovali su u procesu formiranja vlastitog tima te odabira izazova kojima će se baviti tijekom narednih modula koji dolaze. Sudionici su jedni drugima predstavljali probleme za koje vjeruju da će njihovim rješavanjem poboljšati stanje u društvu. Raspon tema se kretao od onih vezanih za studentski život, pa do onih koji su orijentirani na širu društvenu sliku. 

Inovativnost ovog modula očitovala se u gemifikacijskom pristupu natjecanju. Sudionici su putem platforme GooseChase u virtualnom prostoru rješavali zadane misije i na taj način ostvarivali bodove koji im služe u ostatku natjecanja. Ovakav pristup probudio je kod natjecatelja dodatnu motivaciju za ostvarivanjem misija i svih zadanih zadataka što se očitovalo u aktivnim, suradljivim i vrijednim sudionicima tijekom cijelog prvog modula. 

Program prvog modula

Prvi dan protekao je u upoznavanju sudionika međusobno, ali i s organizatorima natjecanja. Nakon upoznavanja učili su što je to startup i kako nastaje. Zatim je uslijedio kviz provjere znanja koji se pokazao kao izvrstan alat za poticanje aktivnosti kod sudionika. Sljedeće predavanje se nadovezalo na prvo te je sudionicima objašnjena razlika između ideje i problema. Predstavljeni su im načini kako razmišljati o problemu koji će rješavati te na koji ga način najbolje predstaviti budućim investitorima. I nakon ovoga predavanja uslijedio je kviz. 

Drugi dan započeo je predavanjem o timskim ulogama i ključnim kompetencijama koje pojedinci imaju u timovima. Na ovaj način dobiven je uvid u razliku između grupe i tima te je naglasak stavljen na različite uloge koje pojedina osoba može ispunjavati tijekom rada u timu. Pozornost sudionika usmjerena je i prema fazama razvoja tima i specifičnostima timova u startup okruženju. Dalje, sudionici su formirali svoje timove i jedni drugima predstavljali izazove kojima bi se bavili. 

Treći dan se tematski nastavio na prvi sa savjetima kako je timski rad povezan s rješavanjem problema. Sudionicima su predstavljene efektivne tehnike komunikacije u timu te dani konkretni primjeri kako ih primijeniti na vlastiti tim.  Na interaktivan način, vježbom s područja komunikacijskih vještina, timovi su imali teambuilding vježbu te su se na taj način još više povezali. Dobivene su upute za pitch i način predstavljanja ideje drugima. 

Što je startup i kako nastaje?

 

Što su srednjoškolci prepoznali kao goruće probleme?

Timovi su svoje probleme formirali na temelju onoga što im je trenutno blisko, s čim se trenutno susreću u svojoj okolini te za što misle da imaju kapaciteta i sposobnosti popraviti. Jedan se tim bavi problematikom što nakon srednje škole i velikom količine administrativnih poslova koji su prisutni nakon završetka.

Neki dojmovi sudionika na cijelo natjecanje jesu da im se samo natjecanje svidjelo s velikim naglaskom na interaktivnost i novim znanjima.

“Sve, sama organizacija, nova prijateljstva, predavači su jako zanimljivi, prvi put koristim aplikaciju GooseChase i super iskustvo.”“Interakcija između svih predavača i učesnika, novo znanje, upoznavanje raznih novih ljudi.”“Čitavo takmičenje je bilo interaktivno i iznimno interesantno, a posebno su mi se dopali kvizovi na kraju i dosjetljivi nazivi svih misija.”

Problem pitch

Što nas čeka u nastavku programa?

Nakon uspješno realiziranog prvog modula programa, svečanog otvorenja i 16 novoformiranih timova, 62 sudionika prošlo je u drugi modul programa tijekom kojeg će učenici nastaviti razvijati svoje projekte. 

Drugi modul održat će se u četiri dana gdje će sudionici imati prilike naučiti još puno novih informacija. Radit će se na rješavanju odabranog problema, razlučivanju ciljane skupine, tržištu, krajnjim korisnicima. Sljedećih dana razgovarat će s korisnicima, biti kreativni u predstavljanju svoga plana te će primijeniti puno novih naučenih principa. Kvizovi, kao i GooseChase platforma i dalje su korisni alati za rješavanje misija i provjeru znanja. Sve pripreme i rad koji sudionici budu ulagali bit će vidljiv na finalnom pitchu. 

Veselimo se nastavku programa i jedva čekamo vidjeti daljnji razvoj ideja. 

 

Jesmo li ispunili očekivanja organizatora?

Već pet godina radim na organizovanju Start Me Up takmičenja za srednjoškolce, i ovo je bio prvi put kada smo sarađivali sa nekom kompanijom/institucijom prilikom kreiranja svih dijelova takmičenja. Iz same pripreme dalo sa zaključiti da se mnogo kvalitetniji program pripremi kada se razmišlja iz dvije perspektive o datoj situaciji i kada više osoba sa različitim vještinama i iskustvima pomaže pri kreiranju programa.  Zadovoljstvo je bilo raditi sa Filipom, Mirom i Danielom koji su vrhunski profesionalci u svojim poljima. Temeljito su pripremili svaki segment radionica i prilagodili ih u potpunosti nivou srednjoškolaca, tako da je bilo lagano i interesantno pratiti. Feedback koji smo dobili od učesnika je također pozitivan i prosječne ocjene za sve predavače su jako visoko rangirane. Najpozitivnija stvar koja je obilježila prvi modul “Start Me Up High School” takmičenja jeste izvanredna aktivnost svih učesnika, za što su naravno zaslužni predavači. Jako je teško uspostaviti interakciju i u “live” okruženju, a posebno u online. Teško je sjetiti se kad smo vidjeli 30+ ruku u zraku u jednoj sali, a posebno na online predavanju, a to nije bila rijetka situacija na našem takmičenju. Sretni smo rezultatima na kraju prvog modula i nadamo se još boljoj atmosferi u nastavku takmičenja!

Selma Turčinović, suorganizator Start Me Up High School programa